سینی کابل در پایگاه داده(Data Center)(بخش اول)

شاید در اکوسیستم پیچیده‌ی پایگاه‌های داده محافظت از کابل‌ها و توزیع آن‌ها، در مقایسه با مقولات پیچیده‌ای مثل معماری شبکه و مدیریت دما، کم‌اهمیت به نظر برسد.

اما از آنجایی که مثل هر اکوسیستم دیگری، اجزای آن به یکدیگر وابسته‌اند، عبور کابل‌ها در سراسر پایگاه داده، نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای دقیق است.

حرفه‌ای‌هایی که متصدی نصب و اتصال کابل‌ها هستند، چگونگی و محل عبور کابل‌ها حائز اهمیت است. در این نوشته برخی از مسائل پیش رو در نصب و انتقال کابل‌ها را، با در نظر گرفتن سینی کابل به عنوان ابزار انتقال، بررسی می‌کنیم.

در اغلب موارد، در پایگاه داده کابل‌های متعددی وجود دارد که ارتباطات پرحجم و پرتراکم شبکه‌ را میسر می‌کند. 

پس برای نصب و انتقال این حجم از کابل‌ها، به طراحی منحصر به فردی از سینی کابل، برای بهترین نتیجه نیاز است.

سینی کابل در پایگاه داده ۱(Data Center)

با این حجم زیاد کابل‌ها، شاید دیگر استفاده از ریل‌های تخت (نوعی قدیمی از سینی کابل) معقول نباشد، خصوصاً این‌که در شیوه‌ی قدیمی، کابل‌ها باید در کنار هم و متصل به هم از آن عبور کنند و برای عبور عمودی کابل‌ها مناسب نیست.

سینی کابل‌های شبکه‌ای که هم قابلیت انتقال عمودی و افقی کابل‌ها و هم محافظت از ‌آن‌ها در طول مسیر را میسر می‌‌کنند، انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌آید.

سینی کابل امکان انتقال عمودی نرم و بدون آسیب را فراهم می‌کند، در عینی که کابل‌ها می‌توانند در نقاط مختلف از یکدیگر جدا شده و مسیرهای متفاوتی را طی کنند. در صورت استفاده از سینی کابل و ملحقات متناسب، امکان طراحی مسیر به هم پیوسته و یک‌پارچه حتی در نقاط اتصال به داکت‌ها میسر خواهد شد.

به طور کلی باید در نظر داشت که کابل‌ها در هیچ یک از نقاط مسیر دچار شکستگی یا خم‌شدگی شدید نشوند و به کمک سینی کابل، مسیری هموار و ملایم برای عبور کابل‌ها فراهم کرد. بی‌توجهی به این نکات ممکن است منجر به کاهش سرعت یا نقص انتقال داده‌‌ها و یا قطع کلی جریان بشود

دیدگاه ها بسته شده اند.