سینی کابل سیستم بازار را تغییر میدهد!

سینی کابل یک جزء ضروری در زیر ساخت‌های مدرن هستند که به عنوان یک راه حل عملی و کارآمد برای سازمان‌دهی و مسیریابی کابل‌کشی ساخت‌یافته و سیستم‌های برق عمل می‌کنند.
آنها یک راه امن و قابل اعتماد برای مدیریت شبکه پیچیده کابل‌ها ارایه می‌دهند که در سراسر ساختمان‌ها و مراکزداده، تاسیسات صنعتی و حتی محیط‌های بیرونی اجرا می‌شود .

روندهای اصلی موثر بر سیستم‌های مدیریت کابل شامل رشد انفجاری فناوری اطلاعات و افزایش اتکای کسب و کارها و موسسات به سیستم‌های ارتباطی داده با کارایی بالا است.
علاوه بر این مردم به روش‌ها و در فضاهایی کار می‌کنندکه تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود، در نتیجه سیستم توزیع کابل ساختمان باید به راحتی قابل ارتقاء و پیکربندی مجدد و جابجایی باشد .
سیستم‌های مدیریت کابل یا دیواری، انعطاف پذیری را در کاربردهای سخت ارایه میدهند .
سینی کابل‌ها از ظرفیت بالا و دسترسی راحت به شبکه‌های کابل‌کشی را فراهم می‌کنند که ارتقاء پیکربندی مجدد یا جابه جا شوند . 

مصرف کنندگان اکنون انتخاب گسترده‌تری از سیم‌های سربار دارند، که بسیاری از آنها امکان گذاشتن کابل جدید یا برداشتن کابل قدیمی را بدون صرف زمان و هزینه اضافه انجام می‌دهند.

انواع سینی کابل :

*سینی کابل کف جامد

سینی کابل با کف جامد یک راه موثر برای مدیریت سیم کشی ارایه میدهد و در عین حال آن را در دسترس سازمان‌دهی شده و ایمن نگه می‌دارد. 

این سیستم‌ها تعداد زیادی از خطوط انشعاب را در خود جای می‌دهند و ظرفیت باربری بالایی را ارایه می‌دهند.
تکنسین‌ها می‌توانند یک یا چند تقسیم کننده را برای جداسازی خطوط برق و داده و سازمان‌دهی کابل‌کشی نصب کنند. برای محافظت بیشتر کابل‌کشی، سینی کابل با کف جامد را می‌توان با یک پوشش مشخص کرد . 

پانچ‌های تهویه نیز می‌توانند برای خنک سازی و جلوگیری از تجمع رطوبت توسط همرفت طبیعی مشخص شوند.

سازه توان آژند- سینی کابل، نردبان کابل

سینی کابل کف جامد را می‌توان با استفاده از سی‌ریل یا سی‌چنل آویز کرد و با استفاده از براکت می‌توان آنها را جدا کرد و جایگزین کرد. پله‌ها همچنین باید دارای درپوش باشند تا از آسیب به نصاب‌ها جلوگیری شود.

سینی کابل دیواری، مستقیما به دیوار نصب می‌شوند و به نصاب ها این امکان را می‌دهد که از فضای دیوار جانبی استفاده کنند و از ازدحام سیستم‌های روشنایی، گرمایش، تهویه مطبوع، اعلام حریق و سیستم‌های اسپرینکلر که اغلب در مرکز اتاق‌ها و راهروها یافت می‌شوند جلوگیری کنند .

*سینی کابل مش سیمی

سینی‌های توری سیمی دارای طراحی باز با الگوهای مش سیمی هستند که تهویه عالی را فراهم می‌کند و تجمع گرد و غبار را به حداقل می رساند. آنها معمولا در محیط های کابل با چگالی کم تا متوسط استفاده می‌شوند .

*سینی کابل کانال

سینی‌های کانال از یک طرف محصور تشکیل شده‌اند و اغلب برای برنامه‌های کابل‌کشی سبک استفاده می‌شوند .

مزایای استفاده از سینی کابل

*ایمنی پیشرفته

سینی‌کابل، کابل‌ها را مرتب و دور از زمین نگه می‌دارد و خطر تصادفات ناشی از زمین خوردن یا افتادن روی سیم‌های شل را کاهش می‌دهد.

*تعمیر و نگهداری آسان و دسترسی

سینی کابل شناسایی‌و عیب‌یابی کابل را ساده می‌کند و تکنسین‌ها می‌توانند به سرعت به کابل‌ها دسترسی پیدا کرده و بدون اختلالات عمده آن را تعویض کنند .

*مقرون به صرفه بودن

نصب سینی کابل می‌تواند مقرون و به صرفه‌تر از سیستم‌های مجرای سنتی باشد، زیرا به مواد و نیروی کار کمتری نیاز دارد .

_ بسیاری از تولیدکنندگان سینی کابل را در طیف وسیعی از رنگ های استاندارد و سفارشی ارایه می‌کنند در حالی که رنگ یک ملاحظات زیبایی شناختی است اما در یک مرکز بزرگ و پیچیده نیز ارزش عملی دارد . جایی که رنگ ها می‌توانند به عنوان راهنما برای سیم کشی و کابل کشی موجود در سیستم عمل کنند. 

به عنوان مثال: یک مرکز ممکن است تمام کابل‌های  مسی خود را در یک سیستم سینی کابل آبی رنگ و کابل‌های فیبرنوری خود را به رنگ نارنجی اجرا کند تا شناسایی فوری ارایه شود.

* مزایای صرفه جویی در نیروی کار :

اهمیت حیاتی در بازار رقابتی امروز توانایی نصب یک سیستم کابل کشی جدید یا مقاوم سازی سریع و کار آمد است . بسیاری از سیستم های مدیریت کابل سقفی برای ارایه مزایای ملموس برای پیمانکاران و نصب کنندگان سیستم مهندسی شده اند .

هنگام کار در فضایی که قبلا اشغال شده است جایی که سقف ها از قبل در جای خود قرار دارند پیمانکاران نصب با مجموعه از کانال ها ،لوله ها ، آویز ها و سایر زیر ساخت‌های سیستم ساختمانی مواجه می‌شوند.

سیستم های مدیریت کابل سقفی انعطاف پذیری را برای مقابله با چالش های روزمره مانند جابه جای ایستگاه های کاری و مسایل بلند مدت مانند فناوری های جدید یا توسعه یافته در طول عمر ساختمان فراهم می‌کنند .

تنوع روز افزون سیستم های سینی کابل در بازار امروزه به تکنسین ها انتخاب بیشتری از راه حل ها و فرصت برای بهبود و بهره وری از طریق نصب کار آمدتر ارایه میدهند.

نتیجه :

سینی کابل روشی کار آمد و ایمن برای مسیریابی کابل های ساخت یافته و سیم های الکتریکی، تضمین عملکرد بهینه و به حداقل رساندن خطر  حوادث را ارایه می‌دهند. درک انواع مختلف سینی کابل ،مزایا و بهترین شیوه های نصب و نگهداری به ایجاد یک سیستم مدیریت کابل به خوبی سازماندهی شده و قابل اعتماد کمک می کند.

با سرمایه گذاری در سینی های کابل، کسب و کار ها و سازمان ها میتوانند عملیات خود را ساده تر کنند ، ایمنی را افزایش دهند و از عملکرد روان شبکه های ارتباطی الکتریکی و داده ای خود اطمینان حاصل کنند .

دیدگاه ها بسته شده اند.