فرآیند آبکاری مداوم برای محصولات ورق فولادی

برای تهیه نردبان و سینی کابل از ورقهای فولادی استفاده می شود که فرآیند ابکاری ورق فولادی از همان اصل اساسی استفاده می کند که برای تزیِینی معمولی استفاده می شود. با این حال، فرآیند ورق فولادی از این جهت متفاوت است که پوشش آبکاری شده با عبور نوار با سرعت بالا از یک سری سلول های آبکاری اعمال می شود و هربار که نوار از یک سلول جداگانه عبور می کند، ضخامت پوشش را با مقدار کمی ایجاد می کند.

فرآیند آبکاری به مقدار زیادی انرژی الکتریکی برای رسوب یک پوشش فلزی نیاز دارد. کل توان مورد نیاز تابع مستقیم ضخامت پوشش است که برای برآورده کردن مشخصات سینی کابل و یا نردبان کابل مورد نظر مشتری مورد نیاز است.

وقتی صحبت از فلزات به میان می آید، خوردگی فلز همیشه یکی از مسایل مهم در نربان و سینی کابل بوده است. با این حال در طول سال‌ها، متالوژیست ها راه های مختلفی برای رسیدگی به آن پیدا کرده اند و آبکاری روی یکی از این راه هاست.

این فرآیند که برای برخی به عنوان آبکاری روی یا گالوانیزه روی شناخته میشود، شامل یک لایه نازک روی بر روی سطح فلز است. این فرآیند از طریق آبکاری الکتریکی انجام می شود و شما با انداختن قسمت فلزی در محلول روی و افزودن جریان الکتریکی به این امر دست می یابید.

فرایند آبکاری با روی در واقع بسیار جدید است، در دهه های اخیر روی تبدیل به ماده واقعی برای آبکاری الکتریکی شد. می توانید فولاد گالوانیزه را با روکش روی تهیه کنید و مطمئن باشید که در برابر هر عنصر خورنده مقاومت می کند و گزینه مناسبی در سازگار با محیط زیست است.

یک ماده با روکش روی می تواند به راحتی در برابر قرار گرفتن در معرض محیط های خشن مقاومت کند و شما لازم نیست نگران ثبات کلی باشید.

دلایلی که ممکن است ( ماده روی ) روی یک محصولی مانند نردبان و یا سینی کابل قرار گیرد عبارتند از :
_ مقاومت در برابر خوردگی
_ قوی تر شدن
_ اتصال با رنگ : با روکش روی فولاد سطحی به دست می آید که به راحتی رنگ و سایر پوشش ها را می گیرد .
_خواص الکتریکی : یک ماده با روکش روی می تواند الکتریسیته را بهتر هدایت کند. این باعث می شود که موادی ماند اینها برای طیف گسترده ای از عملکرد ها عالی باشند .

cabletray-sata

فرآیند پیوسته آبکاری ورق فولادی

نگهداری از حجم زیادی از محلول آبکاری که در تمام سلول ها وجود دارد برای خود یک علم است. اینکه آیا محلول آبکاری برای الکترو گالوانیزه بر اساس شیمی سولفات روی یا کلرید روی محلولی از اسید باشد، حفظ محدوده مناسب غلظت یون روی و ویژگی های مهم کنترل است.

علاوه بر آبکاری روی ، برخی از تولید کنندگان توانایی رسوب پوشش های آلیاژی را نیز دارند .

برای مثال : تولید یک پوشش آلیاژ روی / نیکل نیازمند کنترل دقیق غلظت روی و نیکل محلول در محلول است . کنترل راه حل باید بر اساس پویا انجام شود زیرا این خطوط به طور مداوم کار می کنند.

انواع آبکاری

رایج ترین پوشش آبکاری شده برای محصولات ورق فولادی مشابه نردبان و سینی کابل، روی است.

به راحتی می توان باور کرد که آبکاری روی یک نوع عملیات یکباره است. اما روند فوق العاده متنوع است و درک گزینه های مختلف موجود در هنگام بررسی فرآیند روکش روی به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام یک از آن ها برای شما بهتر است.

نوع دوم از ورق های فولادی روکش شده با آبکاری که امروزه تولید می شود دارای پوششی متشکل از آلیاژی روی / نیکل است. به طور معمول ، محتوای نیکل 10 تا 16 درصد است که تعادل آن روی است.

ویژگی منحصر به فرد این فرایند این است که یون های روی و نیکل به طور مشترک رسوب میکنند تا یک پوشش آلیاژی واقعی ایجاد شود.

نوع سوم پوشش آبکاری شده، پوشش آلیاژ روی/آهن است. آهن به طور یکنواخت در سراسر ضخامت پوشش رسوب می کند. همچنین مانند پوشش روی/نیکل، پوشش روی/آهن نیز عمدتا توسط صنعت خودرو استفاده می شود .

ویژگی های روی/آهن آبکاری شده این که جوشکاری و رنگ آمیزی نسبتا آسان است. پس در نتیجه آبکاری یک لایه نازک روی را با استفاده از جریان الکتریکی بر روی مواد قرار می دهند بنابراین خواص مقاوم در برابر خوردگی مورد نیاز را فراهم می کنند.

پوشش تبدیل کرومات : این فرایند سنتی آبکاری روی را با پوشش تبدیل کرومات ترکیب می کند یک لایه محافظ اضافه می شود که مقاومت در برابر خوردگی مورد نیاز مواد پایه را ارایه می دهد .

نتیجه :

روکش روی فرآیندی قابل اعتماد است که در صنایع مختلفی مانند نردبان و سینی کابل اعمال میشود و برای محافظت از سایر مواد پایه در برابر عناصر استفاده می شود با توانایی آن در افزایش ماندگاری و استحکام ، شکی وجود ندارد که تقریبا همه مایلند از یک راه و روش دیگر از آن استفاده کنند .

دیدگاه ها بسته شده اند.